Benieuwd naar ons werk?

Ons recept voor goede ideeën leggen we natuurlijk niet op tafel. Maar het werk en de campagnes die eruit voortvloeien, tonen we met veel trots. Ontdek hieronder wat we met onze geïntegreerde campagnes voor adverteerders kunnen doen.

Een greep uit ons werk

Campagne 'Proef het zelf'-toer

Na verschillende campagnes over de testresultaten en de bewezen kwaliteit van ALDI-artikelen, was het tijd om de consument te laten oordelen. Daarom trokken we door het land met de ‘Proef het zelf’-toer. We hielden halt in verschillende steden en lieten voorbijgangers zelf een blinde smaaktest doen. Welke vonden ze het lekkerst: het product van ALDI of dat van het A-merk?

Campagne Blinde Testen

Er zijn nog consumenten die denken dat producten van ALDI niet kwaliteitsvol of niet lekker zijn. Om hun vooroordelen te ontkrachten, lieten we blinde smaaktesten organiseren. Daarbij werden de producten van ALDI vergeleken met grotere en bekendere A-merken. En wat bleek? De testpersonen vonden de ALDI-producten meestal even goed of zelfs beter.

Een sterk uitgangspunt om een uitgebreide on- en offlinecampagne te starten en zwart-op-wit aan te tonen dat je beter niet zomaar “Het is maar van den ALDI” zegt. Om de aandacht op deze resultaten te vestigen, zetten we de geteste artikelen in de kijker via advertenties en spotjes. Om de impact van de campagne nog te vergroten, creëerden we ook een website met daarop alle testresultaten en -rapporten.

Verscampagne ALDI

Het versaanbod van supermarkten wordt steeds belangrijker voor consumenten. Daarom bedachten we samen met ALDI een campagne die het assortiment en de troeven van de retailer in de verf zette. Van gratis postkaartjes in de winkel tot bekleding van de vrachtwagens: het gaf de zomer kleur!

Folders

Met een ruime fotostudio en alle nodige creatieve krachten in huis creëerden we de ALDI-folder die elke week in alle brievenbussen van België en Luxemburg valt. Naargelang de wens van de klant, maken we zowel overzichtelijke algemene edities als publicaties die op specifieke thema’s inspelen – telkens in vijf taalversies. En dat konden consumenten wel smaken, want in 2018 werd de leaflet verkozen tot ‘Beste Folder van het Jaar’.

Folderwraps

Het tijdelijke en seizoensgebonden aanbod van ALDI verdient extra aandacht. Via foodfotografie presenteren we producten, gerechten en handige tips in een boekje dat rond een wekelijkse folder komt. Een extra reden voor klanten om naar de winkel te gaan!

Magazines

Naast de wekelijkse folders voor ALDI, creëren we ook de lifestylemagazines van de retailer. Via mooie sfeerbeelden, recepten voor verfijnde gerechten en handige tips en tricks trachten we de consument te inspireren en meer sympathie voor ALDI bij te brengen.

Point Of Sale

Om consumenten tijdens het winkelen attenter te maken op tijdelijke aanbiedingen en speciale acties, bedenken we allerlei POS-materiaal. Een combinatie van aantrekkelijke (food)styling, beelden en copy dompelen klanten meteen onder in de juiste sfeer. Een spel van verleiding en activatie!